Source: NoviList.hr 2010.04.03

Klavirski virtuoz Maksim Mrvica uoči riječkog koncerta

在 Rijeka 演奏會前夕的鋼琴家邁可森

Photo/Sandro RUBINIĆ-www.novilist.hr 20100403.jpg Maksim Mrvica  邁可森                                       Photo/Sandro RUBINIĆ  
 
Vježbam od tri do osam sati dnevno. Najviše sam izdržao da ne taknem klavir mjesec dana. To mi je rekord! No, kako stalno imam neke koncertne obveze, to je stvarno rijetkost

每天練琴三到八小時,但我的紀錄是曾經有一個月的時間沒有碰琴。然而,我總有安排演奏會的行程,不練琴的機會倒是難得。

Ekscentrični šibenski klavirski virtuoz Maksim Mrvica održat će 16. travnja u 20 sati solistički koncert u Rijeci u najraskošnijoj produkciji do sada. Maksim će u svom prepoznatljivom osebujnom stilu uz svoj klasični repertoar za koji je i nagrađivan izvesti i elektro crossover kojim je stekao svjetsku slavu. Uz vrhunski zvuk i posebno ambijentalno osvjetljenje bit će postavljen i videozid koji će mješavinu modernog zvuka i klasičnih tonova učiniti još dojmljivijom. Dalmatinski umjetnik kojeg krasi i vrlo nekonvencionalan imidž, nošenje prstena, lanaca, tetoviranje i nošenje kreacija Jean-Paula Gaultiera, pred neki dan proglašen je u on line anketi najseksepilnijim muškarcem u Hrvatskoj, ispred Nike Kranjčara i Gorana Ivaniševića.

來自Sibenik的鋼琴家邁可森將在4月16日於城市 Rijeka 舉辦獨奏會。邁可森將以其獨特的風格演奏讓他贏得無數獎項的古典曲目以及讓他世界聞名的跨界曲目。擁有卓越的音效配置,尤其是環境燈光和電視牆,將融合現代和古典的音色,讓人聽起來更加印象深刻。戴著戒指、項鍊,身上有刺青,穿著 Jean-Paul Gaultier 的時裝,邁可森的形象異於傳統的音樂家,之前網路票選最性感的克羅埃西亞男性時,更是排名在 Niko Kranjcar 和 Goran Ivanisevic 之前。

Kako je uopće jednom pijanistu došlo na pamet upustiti se u krajnji eksperiment i snimiti kompoziciju u kojoj klavir uopće ne zvuči kao klavir? Govorim o kompoziciji »Preludij u c-molu« Johana Sebastiana Bacha s albuma »Electrik«...

NL: 關於"Electrik"專輯中的曲目Prelude In C/Johann Sebastian Bach,這首曲子中的鋼琴聲聽起來不像是鋼琴,做為一個鋼琴家如何投入這充滿實驗性的製作過程並錄製這首曲目?

– To je stvarno moj najveći eksperiment u karijeri. Nije to bila ponuda menadžera ili izdavačke kuće, već isključivo moja ideja. Kod prvih nekoliko albuma mnogo smo eksperimentirali, od žestoke elektronike i housea, do klasičnije glazbe. Jedina stvar koju do tada nisam napravio je potpuno promijeniti zvuk klavira, poigrati se s tim, da ne zvuči kao klavir nego da bude čista elektronika. To je bio vrlo smjeli eksperiment koji je po mom osobnom mišljenju uspio i to je jedna od meni najdražih kompozicija.

M: 這真的是我職業生涯中最大的實驗。並不是經紀人的提議,僅僅是我自己的想法。在之前的專輯裡,我們嘗試了很多 ─ 從電音到古典音樂都有。我唯一未做的是完全改變鋼琴的聲音,像是與鋼琴玩耍,讓它聽起來完全不像是鋼琴的聲音。就我個人的看法,我認為這是十分大膽的實驗,而且這是我最喜愛的作曲之ㄧ。

Odakle vam sklonost eksperimentiranju i »skakanju« s jedne vrste glazbe u drugu? Odakle vam tolika želja za igranjem s glazbom?

NL: 為何想要做這樣的實驗,並且是從一種音樂型態變化到另一種音樂型態的跳躍式想法?為何這麼希望"玩音樂"?

– Volim eksperimentirati jer glazba stvarno nema granica. Ima još toliko mnogo raznih mogućnosti koje treba istražiti. Crossover kojim se bavim jako mi je zanimljiv jer donosi fuziju klasične i moderne glazbem. Mislim da je zdravo eksperimentirati i otkrivati tajne glazbe jer uvijek naiđeš na nešto novo i naučiš nešto novo.

M: 我喜歡實驗,因為音樂真的無國界。有這麼多的可能性可以去探索。我覺得做跨界音樂很有趣,因為它融合了古典音樂和現代音樂。我認為這是很健康的實驗,而且可以發現很多音樂的秘密,因為總是會遇見新的東西並且學習到新奇的事物。

Mnogi ljubitelji klasične glazbe u početku nisu baš s oduševljenjem prihvaćali crossover jer je po njihovom mišljenju to komercijalno iskorištavanje klasike. Međutim, sve češće i od njih stižu pohvale na vaš račun...

NL: 許多古典音樂的樂迷並非一開始就熱烈地接受跨界音樂,因為他們認為這是從商業角度為出發點來利用行銷古典音樂。...

– Jasna su mi ta razmišljanja. Kad se pogleda struktura publike na mojim koncertima, to su više-manje mladi ljudi mojih godina, pa čak i mnogo mlađi koji inače možda ne bi nikada otišli na neki koncert klasične glazbe. Oni ispočetka idu na moje koncerte crossover glazbe, a kasnije možda i na neki koncert klasike. U svakom slučaju, nema nikakve sumnje da pobuđujem, pogotovo kod mlade publike, zanimanje za klasičnu glazbu.

M: 我很清楚這類的想法。當你看著我的演奏會上的聽眾,他們或多或少與我同齡或甚至比我年輕許多,而他們也許從未去過任何一場古典音樂會。他們會再一次來到我的演奏會聽跨界音樂,且或許之後會來聆聽古典音樂的演奏會。無論是哪一種情況,無疑地都能引起年輕的聽眾對古典音樂產生興趣。

U ovom trenutku ste više okrenuti prema klasici ili prema crossoveru?

NL: 此刻,你較著眼於古典或是跨界?

– Mislim da se trenutno više vraćam crossoveru. Nakon albuma »Pure« sam dvije godine puno svirao klasičnu glazbu. Svi moji promotori, pogotovo azijski, tražili su da radim klasične koncerte tako da se to sretno poklopilo. Ali album koji sad upravo radim je povratak crossoveru. Dosta je sličan »Electriku«, dosta je hrabar što se tiče produkcije. Opet eksperimentiram. Odabrao sam listu jako interesantnih kompozicija klasične glazbe koje obrađujem i nekoliko kompozicija Tončija Huljića.

M: 我認為目前是著重在跨界音樂。二年前的專輯"Pure"是屬於古典音樂。當時推動我演出活動的單位,特別是位於亞洲,邀請我舉辦古典音樂會,所以發行這張專輯恰巧符合當時的狀況。但現在製作的專輯,則是要再回到跨界音樂。在很多方面就像"Electrik"這張專輯,製作上再一次地經歷許多試驗。我選出一份非常有趣的古典音樂作品名單,其中數首作曲交由 Tonči Huljić 處理。

Vaš je uspjeh teško objašnjiv. Kao hrvatski izvođač prodali ste milijune albuma, od čega samo minimalan dio u Hrvatskoj!

NL: 你的成功是難以解釋的。做為一個克羅埃西亞的音樂家,你的專輯銷售量已達數百萬張,但在克羅埃西亞的專輯銷售量卻只佔其中的極少部份。

– Ha, ha, ha. Imao sam sreću da sam potpisao ugovor sa svjetski poznatim menadžerom Melom Bushom i E.M.I., jednom od tri najveće izdavačke kompanije u svijetu. Oni su od samog početka jako vjerovali u mene, moje projekte i moju glazbu. Jako su se potrudili oko moje promocije, a bogami i ja sam u to uložio cijelog sebe.

M: 哈, 哈, 哈(笑聲),我很幸運能和世界知名的經紀人 Mel Bush 以及 世界排名前三大唱片公司之ㄧ的 EMI 簽約。他們從一開始就很相信我、我的計劃和我的音樂。他們真的很用心處理我的宣傳活動,而我也真的非常投入。

Biste li ikad mogli ostaviti u potpunosti bilo klasičnu glazbu, bilo crossover?

NL: 你會全然置身於古典音樂或跨界音樂嗎?

– Klasičnu glazbu ne bih sigurno. Klasiku neću nikad ostaviti. Kad ste uz nešto vezani od vaše devete godine, onda to postane dio vas, neraskidivi dio vas, tako da život bez klasike ne bih nikako mogao zamisliti. Crossover je s druge strane nešto što se dogodilo u mom životu kao produkt moje zainteresiranosti elektronsku glazbu koju jako volim slušati u slobodno vrijeme. Fuzija klasike i elektronike meni je kao mladom čovjeku i glazbeniku trenutno jako interesantna. Ipak, ne mogu se baš zamisliti da ću za nekih desetak-dvadesetak godina još brijati na elektronske techno ritmove. Vjerojatno ću ići u neki drugi glazbeni profil.

M: 全然置身於古典音樂並不安全,但我從未離棄古典音樂。一旦你在九歲時就接觸古典音樂,它就成為你的一部分,牢不可破的一部分,因此我無法想像沒有古典音樂的生活。跨界音樂則是我生活中的另外一面,它源自於我休閒時間喜歡聽的電子音樂。目前融合古典音樂和跨界音樂對身為年輕人及音樂家的我而言十分有趣。然而,我可以想像運用電音節奏十年到二十年的情況。我很可能會走向另一種音樂面貌。

Talent i vježbanje?

NL: 是天賦和練習?

– Talent je svakako jako važan, ali vježbanje je još bitnije od talenta. Ja sam kao dijete spoznao da imam talent, ali sam ga nažalost zloupotrebljavao jer sam zbog svog talenta mogao do uspjeha stići mnogo prije nego drugi da sam vježbao redovnije. Ako imaš talenta, trebaš još više vježbati da bi ga izbrusio...

M: 天賦固然很重要,但練習的重要性更甚於擁有天賦。我從做為一個小孩時即明白,我有天賦,但憑藉天賦並不會比他人更快成功,因此我經常練琴。如果你擁有天賦,你需要更多的練習讓你的才能得以發揮。

Koliko vremena dnevno vježbate? Ima li možda dana, pa i dužih razdoblja, kada potpuno »zaboravite« na klavir, kada uopće ne taknete klavir?

NL: 每天練琴多久?有沒有數天或更長的時間沒有碰鋼琴?

– Vježbam od tri do osam sati dnevno. Najviše sam izdržao da ne taknem klavir mjesec dana. To mi je rekord! No, kako stalno imam neke koncertne obveze, to je stvarno rijetkost. Moje turneje traju po dva, tri mjeseca i nakon toga osjećam se iscrpljenim od silnih nastupa, putovanja, mijenjanja hotela i svega ostaloga, pa mi je potreban odmor i od klavira. Moraju postojati te faze odmora i pročišćavanja, inače bi došlo do prezasićenja. Crossover program mi je fizički manje zahtjevan, ali ipak i on traži stalno vježbanje. Inače kad sam bez klavira osjećam nemir, strašan nemir...

M: 每天練琴三到八小時,但我的紀錄是曾經有一個月的時間沒有碰琴。然而,我總有安排演奏會的行程,不練琴的機會倒是難得。我的巡迴演出行程長達二至三個月,在歷經一連串的激烈演奏、海外旅程、住宿飯店以及其他一切事物的轉變,我會感到精疲力竭,因此我需要暫時離開鋼琴稍作休息。跨界音樂演出比較不會讓我的身體感到吃力,但仍舊需要不斷的練習。沒有鋼琴,我會感到焦慮、坐立不安、可怕...

Je li istina da se susjedi ne bune na vaše vježbanje jer imate neki specijalno izolirani klavir?

NL: 據說你的鄰居並不討厭你的練琴聲是因為你擁有特殊的鋼琴,這是真的嗎?

– Da. On je otraga obložen izolatorskom pamučnom tkaninom, znate tamo gdje je njegova rezonantna ploča koja širi zvuk, i uz tu zaštitu stoji i na staklenim zdjelicama koje sprečavaju širenje vibracija zvuka prema podu. Klavir može isključivati zvuk prema van i tada zvuk ide na slušalice. A ja i ne vježbam u neke nezgodne sate.

M: 是的。在背面覆蓋棉織物的絕緣體,防止擴大聲音的裝置將聲音傳導震動地面。鋼琴可以關閉聲音外擴的裝置,然後將聲音改由耳機傳送。還有,我不會在一些擾人的時段練琴。

Oni koji vas dobro poznaju, kažu da ste prije bili otvoreniji i da ste se, otkad ste postali poznati, pomalo zatvorili, uvukli u sebe. Je li to točno i ako jeste, zbog čega?

NL: 認識你的人說你以前為人坦率開朗,但自從你成為眾所皆知的人物後,變得封閉退縮,這是真的嗎?如果是真的,為何有這樣的轉變?

– Nažalost, to je istina. Okolnosti i priroda mog posla su me malo promijenili. Ja sam bio jako ekstrovertiran prema ljudima i rado upoznavao nove ljude. U trenutku kad se zbog nagle popularnosti cijeli moj život okrenuo naglavce pomalo sam se zatvorio jer ne volim stalno, u svakom trenutku, biti u centru pažnje i biti komentiran...

M: 不幸的是,這是真的。我的工作環境和工作性質讓我有了些改變。我原本很外向,喜愛接觸人群、認識新的人。目前由於突然走紅讓我的整個生活有點像是一百八十度的轉變。我不喜歡我的生活必須永久封閉,在任何時刻都是別人關注的焦點以及成為被評論的對象...

A koju vrstu glazbe sluša Maksim Mrvica privatno?

NL: 私底下的邁可森聽哪種音樂?

– Jako dugo smo cijelo moje društvo i ja slušali elektronsku glazbu, pogotovo techno. Sad to više nije techno, već neki mekši house, možda lounge. Slušam i jako puno drugih vrsta glazbe, sve živo – od filmske glazbe u kojoj često ima jako interesantnih orkestracija, preko metal glazbe u kojoj su mi jako interesantne produkcije, pa sve do čistog rocka.

M: 長久以來,我的朋友和我都聽電子音樂,尤其是 techno。現在聽的不是 techno,而是較輕柔的 house,你可以慵懶地消磨時光。我也聽其他不同類型的音樂 ─ 從有趣的管絃電影配樂遍及金屬音樂到pure rock。

 

Vinko PERŠIĆ

 

------------------------------------------------------------------------

Najseksi Hrvat  最性感的克羅埃西亞人

  

Jedan internetski portal proglasio vas je za najseksepilnijeg muškarca u Hrvatskoj, ispred Nike Kranjčara i Gorana Ivaniševića. Kako komentirate tu »titulu« i koja je za vas najseksepilnija žena u Hrvatskoj?

 

NL: 根據一項網路票選結果,你獲選為最性感的克羅埃西亞男性,排名在Nike Kranjcar和Goran Ivanisevic之前。你對於這個頭銜有何看法以及你認為誰是最性感的克羅埃西亞女性?

– Taj izbor mi naravno laska i jako mi je simpatičan. Jako me iznenadio jer tako nešto stvarno nisam očekivao. Najseksi žena u Hrvatskoj za mene je moja supruga Ana, a ako bih morao izabrati neku osobu iz javnog života, to bi bila Sanja Duggan.

M: 對於投摽給我一事,我感到十分榮幸。我真的感到十分驚喜,因為這真的不是預料中的事。對我而言,最性感的克羅埃西亞女性是我的妻子 Ana ,如果必須從公眾人物選一個,我會選 Sanja Duggan。

 

Pretprodaja ulaznica 演奏會預售票購票資訊

Pretprodaja ulaznica za koncert po cijenama 250, 290, 320, 340 i 370 kuna vrši se preko Dallas Music Shopa, TIC-a Rijeka, Kartomata na Korzu, New Sounda iz Matulja i agencije Vozila u Labinu, te on line na kulturaplus.com, ticketpro.com i vozila.hr.

 

※ 中文翻譯為版主參考網路翻譯整理完成,僅供邁迷參考,請勿轉載或抄襲。

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    MaksimMrvica 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()